söndag

För några .......

......veckor sedan var vi till min hemby o till hemgården där.
Det här är den något igenvuxna vägen upp till gården.
Någon hade fällt några träd o lämnat dem kvar.
Det var inga problem att passera för vi promenerade.
Helt plötsligt började jag att nynna på en låt som jag hört på radion.
Låten heter "Perfekt" text o musik Mats Westling.
Jag citerar :
(............................................... )
"Här har vi lekt när vi var barn och ingen längtade till stan
Just om det här hade jag skrivit om jag kunnat
Men spänningen bland stock och sten
när sommarnatten blivit sen
Är ren magi har alltid känt den när jag blundat
Men vem är jag att sälja känslan,
slå på trumman för det enkla
Låta leken bli till allvar för en stund
Precis som du när du står naken framför mig - Perfekt"
(.......................................... )
Inte för att jag tror att någon skulle tycka att jag vore perfekt ,naken
men låten är för mej.......perfekt !

2 kommentarer:

  1. Lillsyrran du ÄR perfekt, oavsett vad räddarna=läkarna tvingats ta ifrån dig. Våra själars "ögon" ser bara insidan av dig. Och det du har inom dig kan ingen i världen förstöra eller förgöra. Du är för unik som människa för att någon skall lyckas med det. Och det är också i det unika i dig som din kraft och styrka kommer ifrån och är dig personifierad!!! Och att du är just denna unika lillsyrra är jag så enormt tacksam och glad för.
    kram från syrran Gunnel

    SvaraRadera
  2. Tack syrran......jag har väl någon att "brås" på o fått gener av typ...dej ;)

    Då är vi ju lika unika båda två med eller utan alla kroppsdelar.

    OK då är vi ...PERFEKT!!

    Förresten , har du hört låten? Tror att du skulle gilla den.

    Kram kram ses snart:)

    SvaraRadera