söndag

Ingen bild....

Vår stuga på "sagoön"
...på mej själv i "min profil". I stället den här "Iskonst"-bilden som heter " Lady in red"

Från början en bild på en isbit där ett höst-rött löv frusit fast i.
Har grejat lite med ursrungsbilden i ett fotofilterprogram.
Blev riktigt nöjd med resultatet.


Is är f.ö. mitt favorit-foto-motiv. Fler bilder kommer jag lovar;)

Men det är ju inte istider nu fast man kan tro det
då man sticker ut näsan genom farstudörren.
Vitt på marken efter en hagelskur på sidan av vägen till vallokalen.
brrrrrrrrr!!
Jo.. jag har gjort min plikt o röstat.
Trots EU motstånd ,så får jag gilla läget.
Längtar sååå efter värme o sol o dagar på sagoön.
I kväll skall jag se Aschberg o Fylking då dom anländer till min
barndomsstad efter sin långa promenad.
Ha en fortsatt bra valdag.
Dagny


2 kommentarer:

  1. Ja, det är kallt och ruggigt här med. Jag gör som du läääängtar efter sommar och sol.
    Nåt hagel har inte kommit och heller inget regn idag men det är så rackarns kallt ju.
    Ja,ja vi får ju tålmodigt vänta på sommarvärmen kan jag tro.

    Jag tycker lite som du att du valt en lite krånglig sida att blogga på. Kanhända att jag gör fel därav att du får upp ett felmeddelande.
    Men man kanju alltid byta om man känner för det ;0)
    Lasse mår ju tyvärr inte riktigt bra, känner sig lite febrig och har även fått bekymmer med njursten ( har de senaste dagarna kissat ut tre stycken )
    Men det är väl krämpor som kommer med åren ( vi är ju inte 20 längre hihihi......
    Kram // Pia

    SvaraRadera
  2. Hej syrran och välkommen som bloggare. Äntligen får jag säga. Du har så mycket att tillföra oss bloggläsare både med din text och dina underbara bilder. Ser fram emot allt som du skall hitta på. Text och bilder som berör men även inlägg som får oss att skratta gott. Jag känner dig väl och vet att så kommer det att bli.
    kram från syrran Gunnel i G-borg

    SvaraRadera