måndag

Sen kväll.....

...... o med bl.a. den här "vyn" för ögonen då jag tittar ut genom fönstret.
En gammal kaffepanna på stenröset som förgyller allt det gråa.
Vi skall ha syskonträff i slutet av månaden.Kära syskon, kaffepanna står på ....redan:)
Har haft stuggrannen K-E som middagsgäst.Alltid lika roligt att träffas.
K-E o hans fru G hör till våra sommarvänner ute på ön.
Har haft många oförglömliga stunder tillsammans med dem.
Mitt ögonblick i dag var då jag skrapade min trisslott
där det stod något om att om summan 1 000 000 !!
stod längst upp till höger så vann jag det !!
Jag skrapade o skrapade men ingenting fann jag om en mille.
Jo ........man skall skrapa på rätt ställe på lotten.
Jag gjorde det på FEL.
Hade i min iver inte uppmärksammat att det stod "till hö. I SKRAPFÄLTET"
Får klara mej utan millen.
Med solen ännu ovanför horisonten säger jag
gonatt
till oss som skall sova
till er andra ,ha de så skönt.
Dagny

2 kommentarer:

  1. Det hade ju inte varit helt fel med en mille.
    Men å andra sidan det är ju bara pengar!!!!
    Bert-ove

    SvaraRadera
  2. Ser att B-O lyckats skicka svar på bloggen. Nu försöker jag får vi se vad som händer.
    Karin

    SvaraRadera