fredag

Lyssnar på...........

..... Norrbottens radion där Callne o kompani
i dag bl.a pratat om det stundande "stor"-bröllopet i sommar.
Bruden har valt att bli förd till altaret av pappa kungen
o där "överlämnas" till blivande maken.
Kan ses som en gammal fin (?)tradition
men herre gud det är år 2010 o en kvinna skall , symboliskt ,
överlämnas från en man till en annan!!!!!!!!!!!
Tänk tvärtom
att mamman går till altaret med sin son
o där "överlämnar" honom till den blivande makan!
Kanske därför många äkta män aldrig kan "lämna"
sin mamma ens efter giftermålet.
Dom blev ju aldrig "överlämnade"
Tårtdekorationsbilden ovan
är från sonens bröllopstårta.
Jag kallar den " Påtänkt smitning".

5 kommentarer:

  1. Mycket tänkvärt...jag håller med, mammorna kan väl lämna över sina söner till den blivande makan. Kan väl inte vara så svårt???Gör en pappa det med sin dottern tänker man osökt;"nu överräcker jag min dotter till dig som du nu skall ta hand om, precis som jag gjort ända tills nu."

    SvaraRadera
  2. Anonym :Just det "ta hand om " behöver vi kvinnor bli "omhändertagna"?
    Vem är du förresten - du anonym?

    SvaraRadera
  3. ursäkta glömde skriva mitt namn då jag skrev kommentaren Mycket tänkvärt....
    syrran Gunnel...

    SvaraRadera
  4. Det är väl solklart att kvinnor måste bli omhändertagna ,
    hur ska ni annars klara er???

    SvaraRadera
  5. Akta dej Håkan jag vet var du bor !!!!!!!!

    SvaraRadera