torsdag

Både lycka ......

.........o mindre lyckat i dag.
Lycka över att jag orkat gå en längre -kort-promenad.
Kändes underbart att orka o att andas frisk luft!!!
Det var ett tag sedan.
Mindre lyckat var att vi for in till Kalix för att jag
skulle ta influensasprutan.
Möttes av en KÖ som var LÅNG.
Hade nog säkert fått stå i minst en timme innan
jag varit på tur.Ansåg att jag inte orkade stå så länge så vi for
hem med oförättat ärende.
Skall göra ett nytt försök i morgon.
Hoppas att inte vaccinet tar slut till dess.
Mår bra f.ö. efter gårdagens kur.
Fick lite mindre mängd än förra gången
detta p.g.a. att jag blev så dålig.
Men fick samtidigt ett hormonpreparat
o fick vara kvar i sex timmar därefter för obs.
Så det blev en lång dag. Men tiden går trots allt
ganska fort. Alla där är så gulliga med oss drabbade.
Humor,empati ,omtanke
ja orden räcker inte till.
Nu är det bara en omgång till med cellg.
därefter hormonpreparatet i ca ett år.
Den mår man inte dåligt av enl. "expertisen"
på cyt.enheten.
Alltid en liten tröst i all annan bedrövelse.
Bilden ovan har några år på nacken.
La in den för att visa hur is kan formas
runt några grässtrån på stranden.
Underbara natur!!

2 kommentarer:

  1. Dagny om ett år, vid den här tiden, då kan du (vi) se tillbaka och tänka att denna svåra period är nu ett minne blott.
    kram från syrran i G-borg

    SvaraRadera