söndag

Första maj ...........

........... bjöd inte på solsken
så jag tröstade mej med att titta på mina blommor
i köksfönstret.
Pelargonior som överlevt hela långa vintern.
Min mor hade vackert blommande sådana
i sina fönster då jag var liten.
Har sedan dess tyckt att just denna blomma
är något av de finaste. Tålig, blommorna står sej länge
o finns i många olika färger.
Har en till som ännu inte slagit ut
men jag tror o hoppas att den är vit.
Vita blommor är för mej något väldigt speciellt.
Vet inte varför.

11 kommentarer:

  1. Blommande pelagornier har vi alltid i stugan...det hör liksom till..har min gube bestämt. Jag gillar också dessa blommor som påminner så mycket om mor, det har du rätt i.
    syrran Gunnel

    SvaraRadera
  2. Inte en ag för tidigt med en uppdaterig är inte!!

    SvaraRadera
  3. kul att någon saknat uppdatering men vem är du anonym ??

    SvaraRadera
  4. Ja du fundera på det hehe!

    SvaraRadera
  5. Jag är också uppvuxen med pelargonier det har alltid mina föräldrar haft både inne och ute. Och jag har säkert sett några hos min moster Gunnel o morbror Sune med. :) Anki

    SvaraRadera
  6. Jag kommer ihåg en blomma som var jättestor med vita blommor hos farmor som stod iköksfönstret,ibland kan man ju fundera på varför man minns vissa saker.
    Kram en annan Anki

    SvaraRadera
  7. Den blomman hette Ödets träd.Man sa om den blomman att den dog då den som skött om den gjorde det.Blomman dog ett tag efter din farmor.

    Kram till dej från mej.

    SvaraRadera
  8. Tack för din visit hos mej! Men du jag bor utanför den stora staden i den lilla staden söderut :)i Kungsbacka.

    SvaraRadera
  9. Det visade sig att det skulle dröja lika länge till nästa inlägg...

    SvaraRadera
  10. vad du pressar mej hehe;)

    SvaraRadera