fredag

Gick en promenad.....

....... efter en regnskur.
I vattenpölarna på vägen
speglade sej träd o moln som blev en
vacker dekoration på den svarta asfalten.
Kändes som upp o nervända världen på vissa ställen
som på indexbilden.
Det är som med livet
ibland upp o ibland ner.
Som tur är vet man inte alltid i förväg
hur saker o ting kommer att bli.
En sak vet jag , inom en snar framtid startar kriget
i form av röd vätska i påsar.
Då ska dom få sej en ,eller rättare sagt, sex
omgångar dom som gjort ett icke önskvärt
intrång i min kropp.
Dom ska få se att dom har inget där att göra o
att min vilja att få leva, kommer att segra.
Jag älskar livet för mycket
för att bli besegrad.
Säkert är livet det bästa även för dej
så .....älska det
Kram

2 kommentarer:

  1. Du fick mig att gråta. Men jag säger som du lillsyrran, min. D O M har INGET i din kropp att göra..så den rosa vätskan, på dom j-larna!!!Ursäkta språkbruket.
    En sak vet jag i alla fall. Du KOMMER att segra.
    Love love love från syrran Gunnel

    SvaraRadera
  2. Jag ville inte kommentera dina bilder i mitt förra inlägg. Ville ha texten för sig. Men nu kommer mina ovasioner till bilderna. VILKA OTROLIGA BILDER. HUR kan man lyckas att få en sådan bild...hur kan man SE detta i naturen? Och här kommer det självklara svaret på mina frågor: Dagny, HON kan, hon ser. Så enkelt men ändå så svårt för oss andra icke kunniga och icke seende.
    kram från syrran Gunnel som är full av beundran

    SvaraRadera