torsdag

Lilla damen...........

.......... Tea
bor hos oss några dagar o förgyller tillvaron.
Matte är i storstan o husse jobbar.
Tea är en pigg o hela tiden på alerten-dam.
Vi har henne lös på gården. Hon lämnar den inte.
Älskar sin boll o har hela tiden koll på var den är.
Sitter eller ligger vid mina fötter då jag skriver detta.
Vill upp i famnen då o då.
Tar jag upp henne så lägger hon sej över tangentbordet
Tycker nog att det finns viktigare saker att göra än det här.
Och visst finns det , men orken räcker till så lite.
Blir nog bättre
om några dagar.
Mår i alla fall inte illa o det är ju alltid ett plus.
Ha det gott i sensommar kvällen alla.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på Tea-gumman! :)
    Men så är du ju åxå en duktig fotograf...
    Anna Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken UNDERBAR bild på rosen. Jag tror inte jag sett en vackrare bild på en ros tidigare, nåja ingen fy skam bild på Tea heller. Ni skulle allt behöva en liten vovve där ute på landet..f-låt där ute i midnatts solens land, skall det vara.
    syrran Gunnel

    SvaraRadera