onsdag

Orken i dag .........

............ räckte precis till en promenad till
min 86 - åriga granne.
Hon ville att jag skulle fota hennes vackra solros.
86 år o går sin dagliga promenad
antingen "mot byn"
eller "fram i sjön".
Alltid har hon något att berätta.
I dag var hon,
o även jag ,bedrövad över att några
bekanta i grannbyn blivit av med sina båtmotorer.
Bedrövligt att inte saker o ting får vara i fred.
Dagens ögonblick för mej var
då hon sa "nog tror jag att du blir frisk från det där" ,
då hon såg mej utan huvudbonad.
Det tror jag också ?!

2 kommentarer:

  1. Jajemen! Klart du blir frisk!!! Nu har ni ju bästa medicinen man kan ha hos er ;-)
    Pussa henne från mig!

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Här mitt "ögonblick" till dig lillsyrran: "Du skall se in i framtiden för din framtid är så ljus så du blir bländad".

    Det betyder att du kommer att gå stärkt, än mer starkare än någonsin ur detta.

    Och kom ihåg att man ALLTID skall lita på gamla kloka tanter, speciellt om det är en 86 årig granne/vän.
    systerkärlekskram från syrran Gunnel

    SvaraRadera