onsdag

Brevlåde - ......

......... - skilsmässan ett faktum :(
Nu står den där ensam den oskuldsfulla vita.
Ni som läst mina tidigare inlägg
om just dessa brevlådor
kan nu ,med mej ,konstatera att ryktet talade sanning.
Den röda som stått bredvid
och så kärleksfullt lutat sej mot den
har nu lämnat sin plats.
Känns lite vemodigt att se den så ensam
men ryktet denna gång säger att " dom möts igen "
nästa sommar.
Det känns ju tryggt att veta.
Jag vill också få känslan av trygghet att veta
att mötas nästa sommar.
Den tryggheten smyger sej på då o då .....
men vem kan veta något sådant helt säkert ?

1 kommentar:

  1. Först syrran min, klart du skall ha känslan av trygghet inför nästa sommar. Och Vi syskon skall ju ha vår syskonträff i Göteborg nästa sommar..bara en sån sak!!!!

    Sedan måste jag säga att jag är väldigt förtjust i dina bilder och din historia om brevlådorna. Sååå vemodigt slut...(snyft)

    Här något tänkvärt:

    "Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.

    Att hoppas är att riskera besvikelse

    Men man måste ta risker, för den största risken är att inte riskera.

    Den som inte riskerar något kan inte lära sig något, inte känna, inte förändras, inte växa, älska och leva"

    filosoferar syrran Gunnel

    SvaraRadera