lördag

Idogt arbete........

........... kan man väl säga att
spindeln/spindlarna sysslat med som vävt in detta.
Bilden tog jag en disig septemberdag
för några år sedan.
Det var inte bara det här utan även små tallar
o annan växtliget som var "inspunnet".
Vackert med den röda höstfärgen på bladen.
Något idogt arbete är det inte frågan om
för min del.
Men orken återvänder så sakteliga.
Rensade i blombänkar o krukor i går.
Det som annars tar ett par timmar
höll jag på med mer än halva dagen.
Men vad gör det.
Det blev ju gjort.
Känner mej glad över att ha orkat.
Ha en mysig lördagkväll.

3 kommentarer:

  1. Mycket vacker bild. Som vanligt så ser du underverk i naturen som vi "dönickar" missar hela tiden. Skönt att orken är tillbaka.

    Dessutom, vacker färg på vacker ros. Kom att tänka på sången "Jag ger en gul blomma till en mörk flicka"...som Sune sjöng för mig då vi var typ 23 års ålder...jag var ju svarthårig som ung ..väcker minnen!
    syrran Gunnel

    SvaraRadera
  2. Hm..bodde inte vi "ihop" då , alltså du o jag??
    Å du fick besök av din blivande på helgerna.
    Jag hörde honom aldrig sjunga!!

    Aha han gjorde det då jag fick gå ner på stan o köpa kvällstidningen.........smart;)o jag som alltid har trott att det var för att ni
    tyckte att jag behövde röra på mej !!!!

    SvaraRadera
  3. Svar på din fråga. Det var efter S och min andra träff som han sjöng denna sång. Vi hade varit på sikfesten och lyssnat på den rockande samen som sjöng om vilken färg på blommor som passar till en ljushårig, en mörkhårig, en brunett och en rödhårig flicka. Minns du sången? S berättade att han lyssnat speciellt vilken färg på blomman en mörkhårig skulle ha. Och när vi satt hemma hos hans föräldrar senare på kvällen, sprang han plötsligt ut i trädgården, plockade en gul blomma, kom in, räckte mig denna blomma och sjöng: "jag ger en gul blomma till en mörk flicka"...Förstår du varför jag ville att just han skulle bli min livskamrat? "..22 år var vi och upp över öronen förälskade..

    Nu har du, genom detta forum, fått höra en gullig historia, eller hur?
    syrran Gunnel

    SvaraRadera