torsdag

Nu är.......

...........det höst
ja nästan"för"-vinter
om det finns något som heter så.
-3,4 grader i natt.
Trots kyla, min favoritårstid
vad gäller att hitta motiv att fota.
Fast egentligen skall det vara så kallt
så det har blivit is då främst på stränderna.
Där finner man det mest otroliga isformationer
på stenar o isomslutna grässtrån o kvistar.
Nästan så att jag längtar till den dagen
då jag kan gå ner till stranden o se om
jag kan finna något........
beroende på om jag har ork den dagen.
Här jag nu sitter ser jag månen (nästan full )
spegla sej i viken här nedanför.
Vid läggdags i går kväll var den över Storöfjärden.
Man kunde se vågrörelser
så ljust blir det i vattenspegel på vattnet.
En ganska mäktig, trolsk syn.
Jag känner mej så förunnad att få bo så här.
Med skog o hav alldeles in på husknuten.
Det gör mej gott ända in i själen.
Allt gott till dej med
wherever you are.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar